Läget och stor eloge till Maria Ottosson och tjejgänget

Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med bloggen. Jag har inga ideér om vad jag ska skriva om och ingen lust till att skriva något heller. Så vi lägger denna blogg i väntelistan och så får vi se om orken kommer tillbaka.
 
Jag har funderat lite över vad jag vill, där har jag kommit fram till att jag vill utvecklas mer som fotograf och har då valt att jag ska skapa en fotoblogg/hemsida där jag kan lägga upp mina bilder och man kan beställa osv. Så den är under uppbyggnad, men har stött på en del med problem med designen och lite små grejor.
Jag kommer att återkomma när jag har startat igång den och då får vi se hur läget är.
 
Förövrigt har jag precis haft ett underbart och välbehövligt sportlov som jag har spenderat i stallet och med kompisar! Alltså perfekt!
Har även varit på trav med framgångar och motgångar, alltså en nästan helt vanlig vecka bortsätt från att jag haft ledigt från skolan. Jag skulle behöva ha lov ännu mera för att komma tillbaka i en balans i mig själv då det har varit väldigt rörigt den sista tiden med allt. 
 
Jag vill även ge en stor eloge till Maria Ottosson och hennes fantastiska tjejgänget som äger Öjja Scoop. Jag har fått härliga upplevelser efter att fått delta i en vinst på V75 med Öjja Scoop och ett resultat i en V75 final som slutade med en fastlåst Öjja. Men just att bara få hänga med detta gäng, bussresorna dit och hem samt denna gemenskapen på publikplats
Detta härliga gäng bakom Öjja sprutar det lycka ifrån hela tiden oavsett vad. Och det är en super bra tränare och person som ligger bakom allt detta.
 
Det upploppet på Färjestad när Öjja fick luckan från rygg leadaren är bland det bästa upplopp jag har varit med om i mina unga år. I sista sväng när man hör alla tjejor ropa ''Öjja öjja öjja öjja öjja öjja öjja...'' och sen skriket ifrån alla galna tjejor när luckan kommer är obeskrivligt och helt makalöst. Samt speakerns kommentar '' TJEJOR ÄR NI MED?!?!?!'' Då kommer tårarna och rysningarna samt  blir skriken ännu högre. 
 
Jag håller stora tummar att denna enastående häst med det underbara tjejgänget och den super duktiga tränaren får fortsätta sin saga.
För mig är detta en saga, travets nya saga, Sveriges nya sagohäst heter Öjja Scoop.
 
Här nedan kommer en drös med bilder ifrån Färjestad och Solvalla. Härliga Öjja, Maria och gänget.
Dom små bilder är klickbara för att få i större format.
 
 
 
Färjestad 2/2-13
 
Solvalla 16/2-13.

 
 
©Alla bilder är fotade av mig, Ellen Molin -  NIKON D3100


Kommentarer
Postat av: elin

fin blogg, allt bra med dig ? :)

2013-03-17 @ 22:24:59
URL: http://nattstad.se/elinlillsunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]