Igår

Var i går i stallet hos Bella & Party.
När vi kom gick mamma och jag direkt ut i hagen för att kolla till dem små pluttisarna och så. Jag möttes av min lilla tjej kom i fullfart fram till mig och mamma och snacka om att hon började busa och jag kan säga såhär att hon var mer ovanför marken en på marken.
Sedan så kollade vi till Partybus och han var jätte glad över att få se mig lillaälsklings killen, han kom springandes i fullfart och skulle pussas på munnen. Stog och mös lite med han och sen gick jag och började mocka Partys box och fixade sedan vattnet både inne och i hagarna medans mamma mockade fölboxen och Sannas box.
Sedan la jag i lite insläppsmat i krubborna och sedan tog vi in dem alla 4 för att mysa och borsta. 
Bella fick en ny och större grimma då den andra var lite för liten så nu står det Superstar på grimman (åh gud vad min lilla flicka kommer att vara kaxig)
Sedan borstade jag Bella eftar att ha borstat Party (mamma fixade Sanna & P.L).
Jag lyfte hovarna fram och slog med hovkratsen lite lätt så hon ska vänja sig att man håller på med fötterna på henne. Väntar lite med bakbenen då hon ska lära sig framförst. Jag borstade av henne ordentligt så hon var ren och ledde senare ut henne i hagen. Hon gick först och vart inte orolig att gå först även om mamma stanade och betade.
Party och Sanna fick också gå ut i hagen sen.
 
Party Love♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]