deep shit

Jag vet inte hur jag ska börja?
För en grej jag är trött på och har nämnt många gånger är detta med alla som klankar ner travet. Jag vet inte vad dem som klankar ner på travet tänker och vad dem egentligen vet om trav.
Enligt mig är trav en av världens bästa sporter och alla människor som håller på med trav och inställningen till hästarna. Nästan alla (det finns undantag) älskar ju sina djur och vill dem väll och alla amatörer som har ett vanligt jobb på dagen och kommer hem sent på kvällen och som lägger all sin lediga tid på sina djur. Creed till amatörerna!
Nu vart det mycket en bit men alltså ni ska se att trav är inte som ni egentligen tror. Trav är bäst på sitt sätt och som jag skrivit innan att det finns undantag och det finns det ju i ALLA sporter.
Så nu vill jag att alla där ute som klagar på travet ska lära sig om det istället för att gissa att så är det, men man får ju såklart ha sin egna åsikt men man får tänka på att man inte ska döma direkt för alla hanterar inte sina hästar på samma sätt och sköter träningen på samma sätt, men så är det ju i övriga hästsporten också.
Men jag förstår inte en grej, med tanke på att ni klagar på travsporten ska jag kanske börja klaga på ridsporten?
Nej, men det kommer jag ju inte såklart göra för att jag har ju inte dum i huvudet, och jag rider ju själv. Men egentligen skulle jag kunna börja göra det.
Men då kommer det ju att bli värsta skriket om att jag börja kränka/klaga på ridsporten.
Men en grej ska ni veta, ridhästar är mer ''bortskämda'' att hantera en vad travhästar är...
 
ÅHHH! Jag är så arg på alla människor!
 
Slutar här innan ni får känna på min ilska...
 
''do not judge before you know something''
 


Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

helt rätt :D<3

2012-07-12 @ 22:13:46
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]