FANNYS GÄSTBLOGGNING - http://hovskrape.blogg.se

Hejhej alla Ellens fina läsare! Jag fick chansen att gästblogga på denna blogga så självklart att jag gör det.

Men först tänkte jag bara peppa Ellen lite, hon är en störtskön tjej med sjuk humor som jag älskar. Hon är en bra vän som ställer upp för alla och såklart en grym ryttare! Massa creeds till dig!

Nu lite om mig själv, nörden som sitter bakom denna datorskärm heter Fanny Jaensson och är en 14 årig galen tjej! Jag går i 8:an på Adolfsbergskolan i Örebro där jag går i jordens absolut galnaste klass! Jag är oftast en gladprick som älskar att prata och busa, jag brukar prata hål i huvudet på dom flesta och ställa om klockan i skolan för att busa till allt lite. Annars så är jag nog en helt normal tjej! På fritiden brukar jag vara med kompisar, vara i stallet, rida, dansa, göra mina läxor eller festa lite med mina polare! När jag är med mina kompisar brukar vi vara galna nog att hälla mjöl i hela köket, måla nackelack i håret eller varför inte ta en icavagn och köra den 2 km i snö?! Och andra helknasiga saker!

Jag rider på Karslunds ridskola eller Örebro fältrittklubb som det egentligen heter! Jag rider där två gånger i veckan, en vanligridgrupp och en hoppgrupp! Där har jag allt från mina bästa vänner till min skötponny Lille skutt. 
Lille skutt är min skötponny på ridskolan. Jag vart skötare på han sedan hösten 2010. Skuttis är en valack, maxad C-ponny (139,5). Han är en korsningsponny, tigererad född 2002. Han har tävlat upp till LB. Han är jätte bra att rida, känslig och lagom pigg. Han hoppar väldigt speciellt men har en otroligt bra hoppteknik! Hitills har han och jag bara startat en clear round på 50 cm, men mer tävlingar är planerat! Det högsta jag har hoppat med honom är 80 cm.

På fritiden så rider jag även på en häst som heter Jilly. Jilly är ett sto på runt 162-165 cm i mankh, hon är 28 år men ändå väldigt fräsch och pigg. Jag har hoppat Jilly en gång men det planeras redan att starta en liten pay & jump kanske.

I min blogg kan ni läsa om vad jag gör på fritiden, alla mina ridpass och vad jag hittar på för helknasiga saker.  Jag har absolut inga problem med att bjuda på mig till 110% så räkna med att jag gör det!

Det var allt för mig, hoppas ni vill checka in min blogg här: http://hovskrape.blogg.se, hare gött!
Jag
Lilleskutt
Jilly


Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

:D <3

2012-01-20 @ 20:04:13
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Fin häst hon har!:)



Bloglovinbyte? =)

2012-01-20 @ 21:25:15
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]