gårdagens ridpass - extra ridning med tammie

Igår så red jag ju som sagt extra ridning med Tammie. Om jag sammanfatter det kort gick det skit bra.
Vi började ju såklart med att rida fram. Hon var bra framme i handen och tog mina tempoväxlingar jätte bra i både skritten, traven och galoppen.
Vi började sedan att hoppa lite. Vi skulle komma in på ett räcke i trav med bom framför över hindret så skulle man få vänster galopp och sedan vidare i galopp mot nästa hinder genom en U sväng ungefär som var ett räcke med bom bakom och framför. Jag tappade yttersidan lite granna första gången vi hoppade denna övning men gick bättre ju mer vi hoppade. Vi hoppade den övningen några gånger. Hon drog även väldigt mycket efter räcket.
Sedan gick vi över till nästa som var som att hoppa på ett S ungefär. Det började med 3 upphöjda galoppbommar vidare på en båge till en planka och sedan vidare på en båge mot en oxer. 5 galopp språng i mellan på båda bågarna. Vi kom fel in på galoppbommarna nästan hela tiden och jag höll för mycket i henne och vågade inte släppa henne så hon kunde komma rätt. På plankan och oxern kom vi bra in men hon drog väldigt mycket mot oxern och sedan efter oxern alla gånger så vågade själv inte slappna av så tappade sitsen.
Vi gick över till nästa övning som var en kombenation rättuppstående (1 galoppsprång) rättuppstånde (5galoppsprång) dem 3 upphöjda galoppbommarna.
Hon kom bra in på kombenationen och jag hade någerlunda kontroll mellan kombenationen och dem tre upphöjda galoppbommarna. Hon var lugn efter galoppbommarna och dem kom vi bra in på.
Sedan skulle vi hoppa banan och vi hoppade i samma ordning som övningarna gick i.
Vi fick hoppa banan 2 gånger, första gången så gick det inte så bra, hon var lugn första delen av banan men taggade till för mycket, sedan när vi skulle upp mot kombenationen så stanade hon på vägen även om jag drev men det var nog för att alla andra stog där och hon ville vara med hos dem.
Andra gången gick allting som en klocka.
Hon kändes super jag vågade slappna av i sitsen och vågade följa med framåt över hindren.
2 ''Bildebomber'' kommer att komma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]