Mysig häst

Red idag på Sessan. Hon fick sig ett pass på 15 - 20 min på stora grusplanen utanför stallet. Syftet låg på att hon skulle vara avslappnad och ha ett bättre tryck i baken.
 
Idag så var hon helt annorlunda att rida från förra veckan, hon var mer sammarbetsvillig och var mer avslappand och kom igång självmant med bakkärran. När hon väll gjorde det kunde jag jobba lite lätt med mjuka upp henne i sidorna och framför allt i höger att få henne rak då hon är van från voltning i trav att man ska kolla lite utåt med huvudet. Men hon var super fin idag och var rak automatisk i båda varven.
Jätte kul att det bara går bättre och bättre, hoppade över traven idag då hon kändes så fin och avslappand i slutet att jag då valde och sluta för att det gick bra och att mina händer var is... 
 
Provade även ett nytt bett på henne idag och var även super fin i munnen och det kändes inte som att man höll i en vägg längre.
 
Inga bilder från idag så därför får det bli en från förra veckan.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]