14/1 | Markarbete på Doris

Det stog markarbete på schemat, med bommar och lite annat.
Under framridningen så var hon stark och jobbig att rida. Fick inte henne dit jag vill och hon svarade inte 100% för skänkeln i skänkelvikningen och förstärkte med en liten dutt av spöt och hon drog iväg framåt istället. Kändes inte alls bra och hon var enbart jobbig under den delen.
 
 
Rosa: Kort trav.
Turkosa: Galopp
Röda: Koner/sockerbitar
 
Började sedan att skritta igång övningen↑, och tog sedan den i dom gångarterna som man skulle använda. Kort trav och galopp. Hon kändes enbart jobbig i traven hela tiden och i galoppen även den i början men efter några varv och arbete så släppte hon någerlunda och fick en bättre galopp som gick att arbeta mer i. Över den upphöjda bommen gick det sedan bra och hittade bra avstånd och jag tog bestämde mig när hon skulle hoppa av.
Sedan joggade vi av dom i lång och låg, det gick inte alls bra utan hon bara sprang ifrån arbetet och var allmänt jobbig.
 
Sammanfattningsvis så gick det inte alls bra, usch till detta ridpass. 
 

Hade ingen fotograf idag.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Dagens blogg är nu avgjord! Kika in och se om du var en av vinnarna och glöm inte att anmäla dig igen!

Kram Kajsa & Tuva

2013-01-15 @ 19:48:59
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]