dagens ridpass - Tarabella - 9/1-2012

Vi började med att rida fram.
I skritten; Flyttade, lade volter, bågar, halter och tempoväxlingar.
I traven; Samma som i skritten men istället för halter = övergångar.
I Galoppen; galopperade fram i både lätsits och sitandes i sadeln.

Vi började med att hoppa den gråa linjen.
Ett rättuppstående. Man skulle komma in i trav och sedan få vänster galopp efter.
Det gick bra, kände att hon sög tag och ville ta galopp innan så det fick hon. Fick lite konstig sist första men andra vart bättre.

Hoppade sedan den blåa linjen.
Samma hinder som innan men nu ett till hinder efter. Man skulle komma in i vänster galopp och hoppa det rättuppstående sedan vidare en linje till vänster där det stod ett till rättuppstånde.
Hon kändes fin och svarade på mina hjälper. Ville sammarbeta men drog lite till andra hindret.

Hoppade den orange linjen.
Skulle komma in i trav, över dem 3 travbommarna vidare till ett kryss, ett galoppsprång med bom rättuppstående.
Första gången gick bra, andra gången dåligt men kom direkt igen och då gick det bra. Hon kändes fin men ivrig.

Hoppade den svarta linjen.
Skulle komma in i höger galopp på ett rättuppstående vidare på en linje i höger galopp, hoppa hindret på mitten vidare på en linje med vänster galopp och hoppa sista hindret på den linjen.
Hon drog väldigt mycke och min sits var inte jätte bra, som det kändes.
Annars gick allting jätte bra.

Sedan skrittade vi av hästarna...

Tror Felicia fotade så ska se om jag kan få lite bilder av henne.
Mamma filmade också så ska se om något går att använda :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Bilderna kommer upp typ imorgon :)<3

2012-01-09 @ 22:53:34
URL: http://ponniehjerta.blogg se
Postat av: alicia

Kul med utvärderingar på ridpass!

2012-01-10 @ 06:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]