dagens ridpass - Cash

Idag red jag ju min älskade Cash. Vi började med att skritta fram, och jag kan säga att jag aldrig har suttit på Cash så det var en ny häst.
Vi skrittade i båda varven. Gjorde halter vi varenda bokstav. Sedan började vi jogga dem och sedan arbeta i traven. Lade volter runt alla hinder (3 stycken) och sedan böt vi varv. Började sedan galoppera oj vilken stro galopp men man satt som en gud.
Böt sedan varv och galopperade i andra varvet.
Gick sedan över efter en skritt paus på att börja med bomarbetet.
I SKRITT;
Red över 3 bommar som låg på marken, genom 2 koner (halt). Red sedan vidare på en volt åt höger över 2 bommar sedan tillbaka genom konerna rakställa över 2 bommar igen.
I TRAV;
Red över 3 bommar som läg på marken, genom två koner, sedan ut på en volt mot höger gå över 2 bommar och sedan tillbaka genom konerna och rakställa sedan över 2 bommar.
Gjorde samma sak i andra varvet men såklart baklänges ordning.
Sedan fick vi hoppa lite.
Kul att ha en häst som är drygt 1.80 i mankhöjd och ''hoppa'' 40 cm hinder. Kan säga att han bara klev över.
Är super nöjd och jag ska se om det går att använda filmerna som morfar filmade (han zomade inte - stavning?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]