stallet igår

Igår så gick vi upp kl. 6.00 klädde oss och åt frukost.
Åkte sedan vidare till stallet.
Vi började med att släppa ut hästarna i hagen och walkern.
Mamma och Sofie började mocka alla boxar och jag fixade med maten i foderautomaterna och det dem får på lunchen.
Sedan märkte mamma att det var 4 vattenkoppar som hade fryst, så det var bara att starta vattenkokar och hälla på pipen.
Efter att dem i walkern hade gått klart så tog vi in dem.
Sedan slängde jag och mamma ner hö och fodrade hö till hästarna.
Sedan åt vi förmiddags fikat.
Med tanke på att det var så kallt så fick hästarna gå in lite tidigare också för att vi skulle få igång vattenkopparna som hade fryst.
Dem två som var i hörnet att fryst lite högre upp så jag kom på att man kunde hälla på rören högre upp så det gjorde jag och då släppte det efter 4 timmar att komma på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]