DAGENS RIDPASS - CASH 6/2 - 2012

Idag så red jag Cash.
Hade först Tarabella, men hon går bara en lekiton per dag nu. Sedan fick jag Royal, men jag fick byta till Petite men sedan ringde Elsa och sa att hon var sjuk (hon har Cash egentligen) så då fick jag älskade Cash♥

Jag har bara ridit hästen en gång förut så det var kul att rida honom igen.
Han var pigg i början men blev seg i slutet.
Vi skrittade fram och tog sedan tyglarna. Började jobba på en stor volt gick sedan in på lilla 8 volten och flyttade lit grann på voltspåret.
Sedan så gick vi ut på stora volten och började trava. Han kändes bra framme och jag kunde reglera farten och steglängden, genom många halvhalter.
Vi gick sedan över på fyrkantsspåret och började jobba med 4 och 5 serpentin bågar för att få hästen runt innerskänkel i svängarna samtidigt som man flytade lite för skänkeln.
Sedan blev det galopp arbete. Då började han sega och massor. Han tog inte galopp fattningen.
Vi gjorde en övning då man skulle galoppera och sedan gå in på en 10 meters volt i volten, sakta av till skritt genom konerna och sedan fatta galopp igen och gå ut på stora volten.
Sedan travade vi av dem i en lång och låg form sedan skrittade vi av.

Cash gick bra, menjag har väldigt ont i min rygg idag så jag red inte så bra.


Kommentarer
Postat av: Noomie

Ååh! En sån grimma hade min häst med! I typ två dagar... Sen drog hans hagkompis av den, tuggade på den och lekte med den i leran -.- Nu finns dom inte kvar att köpa!

2012-02-07 @ 23:22:20
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]