Extraridning på Tammie | 28 December

Jag tycker att det gick jätte bra på extraridningen. Hon var lite seg under framridningen, och kom igång i slutet och började slappna av mera. Jobbade med tempoväxlingar och flyttade henne för skänkeln i skritt och trav. Kollade igenom alla hjälper osv. I galoppen var hon super fin, kände länga och korta och öka och minska samtidigt som det var ett bra tryck i henne framåt.
 
 
Började hoppa fram i trav på ett kryss. Hon var fin och kom bra på, något seg när man hade vänt upp ifrån väggen så man fick trycka på henne något framåt. Lade sedan på ett hinder så det blev en båg till och där kändes hon ännu bättre och mer framåt. 
 
 
Hoppade sedan trav krysset i galopp åt andra hållet och vände sedan upp på 3 plankor. Mellan varje planka skulle vi få in 6 språng något tillbaka och hon var super fin och lyssnade bra på mina halv halter. 
Hoppade sedan samma sak igen fast krysset hade blivit ett räcke och det skulle vara 5 galoppsprång i mellan och man skulle sedan vända upp på ett räcke efter.
Backade tyvärr henne två gånger på första planken och kom in fel, men rättade till det sen. 
 
 
Avslutade sen att vända på allting och rida åt andra hållet, räcke, plankorna och sedan räcke igen.
Hon var så fin och kom in på bra distanser och jag red som jag skulle och bestämde över henne.
 
 
Travade samt skrittade av henne sedan och försökte att få en i någerlunda lång coh låg form på henne. 
Sammanfattningsvis så tyckte jag att det gick bra, hittade lite flera knappar på henne och lite annat. Hon lyssnade bra och drog inte så mycket efter. Finaste hjärtat♥
 
 
Foto: Emma Fernhagen
 
Film kommer!
 


Kommentarer
Postat av: Nea

Är det där i karslund? :)

2013-01-05 @ 18:57:50
URL: http://neabengtsson.blogg.se
Postat av: Nea

Svar; Kul, Ska kanske oxå börja där :)

2013-01-06 @ 10:19:02
URL: http://neabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]