Dagens ridpass - Tarabella

Dagens ridpass på Karlslund gick skit bra, Tarabella har jag aldrig ridit förut så det kändes skit bra.
Hon var lite stel i början men efter mycket skänkelvikningar, övergångar och tempoväxlingar så släppte hon till jätte bra, kom in under sig med bakbenen, och släppte i nacken. Hon gick och ställa ännu lite till.
Själva övningen var bra.
Vi skulle rida genom 2 koner som stog på medellinjen, tog till höger (om du red i vänster varv och sedan tvärtom) du gick in på en 10 meters volt, flyttade lite lätt samtidigt du ställte inåt. Efter volten så red du in genom konerna och rakställde, ställde sedan lite grann åt det hålet du inte skulle åt och flyttade undan för skänkeln. Gjorde samma sak i andra varvet. Men du gick åt vänster  (om du red i höger varv) Sedan tillslut så skulle man behälla ställningen på volten samtidigt som du flyttade undan för skänkeln.


Kommentarer
Postat av: Jolin

kul att det gick bra!

2011-12-20 @ 06:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]