2012s vinnare

Här kommer alla vinnare i varje kategori från travgalan som var igår.
 
Årets 2 åring: Denim Boko
 
 
Årets 3 åring: Chelsea Boko
 
 
Årets 4 åring: Pato
 
 
Årets uppfödare: Boko Stables ( Annika & John Bootsman)
 
 
Årets Kallblod: Hallsta Lotus
 
 
Helen Anns Pris: Catarina Lundström
 
 
Årets Komet: Oskar J Andersson
 
 
Guldhästen & Travets Hedersamassadör: Olle Goop
 
 
Jim Fricks Pris: Henrik Svensson
 
 
Årets Kusk: Åke Svanstedt
 
 
Årets sto: Fascination
 
 
Årets tränare: Stefan Melander
 
 
Årets äldre & Årets häst: Sebastian K.
 
 
 
 
Alla bilder kommer ifrån google
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

kör man in dom när dom är två? :O

Svar: hösten/vintern som 1 åring börjar man köra in dom. Sedan väljer tränaren egen väg för hästen och börjar redan i december att köra lite runt 1.50 eller 1.40. Medans en del väljer att köra långsamt och jogga dom så hästarna får en bra kondition. I slutet på januari/februari som 2 åringar väljer man som tränare vilka tider man ska köra dom i. 1 mars kan man köra så kallat premielopp med 2 åringen till och med 31 oktober. Hästen kan även som tvåring gå kvallopp som visar att hästen kan uppföra sig och är startklar, det finns även 2 årings lopp som 2 åringarna startar i. Så ja dom körs för fullt som 2 åringar. Men alla tränare startar inte som 2 åringar och alla hästar är inte redo för att starta som 2 åringar.
Ellen Molin

2013-01-13 @ 16:59:33
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]