Tammie - Dressyr 12/11

Som sagt red vi dressyr och fokuset låg på att kort steget men ändå ha tryck framåt. Vi började med att rida fram och skrittade först på långa tyglar, efter några minuter kortade vi upp dom och gjorde volter och och halter. Efter det så började vi att göra hörnlinjer från antagligen bokstaven A eller C och mot vägen så vi kom ut i samma varv. Detta gjorde i skritt och hon kom ner och la sig helt okej fint i handen.
 
 
Sedan började vi att trava fram dom på volterna, efter hand så började vi flytta dom lite för skänkeln på den öppna delen. Sedan minskade vi volten och ökade volten.
Det gick helt okej. Ingen wow känsla utan fick henne inte precis i det tempot och ställning som jag ville.
 
Vi galopperade sedan fram i båda varven och jag hade en lugn galopp med tryck i. Kunde också reaglera henne när det blev en stopp kloss framför.
 
 
Började sedan med själva övningen att vi skulle korta steget. Hon tog kortningen lite väll bra vissa gånger och jag var inte tillräklig kvick till att driva framåt. Men tillslut satte vi det och gjorde både tagen fram och bakdel i skritt och trav. Hon gick fint och slappnade av och vilade på steget.
Vi gick sedan över till att korta galoppen, i övergångar på volterna. Började i höger varv och första gången så ville hon byta bak och gjorde det. Rättade till det och det lika igen men hon han inte att byta denna gång.
Böt sedan varv till vänster och det gick jätte bra, byte var igen och där var hon klockren och allting funkade. Sedan igen i vänster och samma där. Alldeles klockren.
 
 
Älskar att rida denna häst, då jag alltid vet att jag får en utmaning. Även att jag alltid på något sätt känner mig trygg och hemma.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fanny jaensson

fint! :D

2012-11-13 @ 21:57:55
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]