söndag 25/3 2012 - Hagmyren med Kebnekajse

Rubriken säger ungefär vad jag gjorde igår.
Vaknade vi 7 och jag började fixa mig för att åka mot travet. Halv 8 åkte vi och fixade min kung och packade allting. Åkte sedan runt 8 eller något sådant, det tog 4 timmar och 30 minuter att åka och det är väldigt segt. När vi kom fram så var det någon som hade tagit våran box så vi fick byta till en annan.
Han fick gå in i boxen och ta det lugnt och äta lite efter resan. Sedan värmde vi och Sandra Svensson kom som skulle köra honom och hon och jag stog och pratade lite om hur han såg ut medans Per värmde. Sedan tog vi det lugnt och han fick vila i sin box och ta det lugnt. Sedan gick lopp 1 och vi började sela honom så han var klar till hans lopp. Han stog på gången och bara tog det lugnt. När vi sedan skulle ut till defeleringen så var han sjukt taggad och när jag hade checkat up honom(satt på checken) så drog han iväg lite och trampade mig på min tå...
Han hade spår 15 på tillägg och han blev på körd i början på sista sväng annars hade han varit 2 eller något sådant tror vi men min plutt var 4 och gick snabbats över upploppet!
Sedan så fixade jag honom och duschade honom, sedan så gick jag ungefär 7 minuter med han så han kunde slappna av och inte flåsa så mycket mer.
Sedan kollade vi 2 lopp och sedan vart det hemfärd mot sköna Örebro. 4 timmar och 30 minuter hem till travbanan så det är tungt att åka så långt med tanke på att det blev runt 75 mil sammanlagt...
visad bild på min kung, foto; jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]