dagens ridpass - Gourmet 4/6 2012

Red ''min'' lilla snygging idag♥
Gash vad jag älskar denna lilla häst mycket, älskar hans trav, galopp (omg in love) skritt och hela han. Idag så gick det helt okej, han var mer med på mina hjälper och halvhalter med sättet. Vi skrittade först fram och sedan skrittarbetade dem ordentligt innan vi började trav och då försökte vi hitta en lugn jogging takt och komma igång sedan jobbade vi lite i traven och körde serpentin bågar och över ställde lite granna osv. Sedan så började vi galoppera och hans galopp den var verkligen grym och han var avslappnade och hade helt okej form, kortade och längde stegen och han var med på mina hjälper grymt fint. Sedan körde vi en övning där man skulle fatta galopp från skritt ha en samlad galopp och rida upp på medellinjen över en bom sedan typ rida en linje som är som halft igenom till en annan bom, sedan byta galopp genom ett enkelt byte eller byta galopp till höger vidare som en halv volt över en bom och rida samma linje till bommen man startade med (lite krångligt men det får ni stå ut med) I mellan skulle man fortfarande ha kort galopp och det gick super för mig och Gourmet♥
Sedan travade vi av dem och skrittade av dem sedan.
bild från gammalt pass♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]