min åsikt om travhästar - travsporten

Jag tycker att det är fel att säga att travhästar är dåliga, dem tvingas till att springa, dem går sönder vid tidig ålder osv. osv.
Jag mår dåligt av just få höra det. För oftast dem som säger det har ingen anning om hur många travhästar det finns i världen. Hur många som inte alls blir skadade vid tidig ålder. Att travhästar ska fara mer illa en andra hästar. Men om man ska tänka på en grej så är travhästar väldigt kloka. Väldigt lugna och säkra på vad dem vill.
Travhästar som går i pension har oftast ett liv efter det t.ex som ridhäst. Men vad har ridhästar efter sin pension? Jo dem har trappalanda eller att gå i en hage och bara gå, göra samma saker varenda dag.
För mig så är travhästar min favorit ras. Jag har träffat många och jag kommer att träffa flera.
Jag jobbar med trav och så få skador som kommer upp, kommer det upp i ridsporten också.
Så tänk på vad ni säger om travhästar, dem är avlade till att springa i travlopp men dem kan egentligen mer med rätt utbildning, så tryck inte ner travet och travhästarna för dem är bättre än vad ni tror!
google bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]