MIN ÅSIKT OM MONTÉ

Min åsikt om monte. Ni vet ju själv att jag är galen i trav, jag lever för trav.
Alltså är monte också inget fel på.
Varför skulle det vara det?
Monte är som trav fast man rider på hästen istället för att köra den.
Monte är ett bra alternativ till en travhäst som inte passar som körhäst utan man vill ändå ge den en chans.
Många som jag har läst tycker det är fel med trav och monte.
Men det är som om jag själv skulle tycka det var fel med dressyr, hoppning o.s.v. Förstår ni då min tanke?
Genom att trycka ner än sport är som en som att diskrimenara dem personer som verkligen älskar denna sport. hur kul känns det att läsa ett inlägg om att man trycker ner hoppning? Islandshästar? Dressyr? Fälttävlan?
Alltså alla sporter har en grund, dem som tycker om den sorten får man acceptera dem som inte tycker om den får man också acceptera. Sånt är livet!
Monte är en kul sport och det är omväxling för en travhäst att bli ridtränad och få tävla i monte, dem är som att ni som rider bara skulle hoppa varje dag varje vecka när ni rider era hästar.
ALLA hästar måste få omväxling och då kommer monte in i bilden för travhästar.
För en dressyrhäst kommer hoppning eller något annat in i bilden. Förstår ni vad jag menar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]