what makes you beautiful

Idag kan man inte sluta att chockas av vilken värld vi lever i. Varför finns mobbning i världen och vad bli man mobbad för?

Tyvärr idag kan du vända dig vart du vill till personer som har delade åsikter om hur kroppsidealet ser ut. Det är olika från person till person av vad den själv upplevt i uppväxt och hur den ser på sig själv.

Idag är det tusentals ungdomar som har blivit drabbad av hur man ska se på framförallt sig själv och andra. Varför? Jo för att idag har vi ett sådant tryck på människans kroppsideal.Vi har fått det i från reklam som är oftast byggd på retuscherad material. Men personer tänker inte på det innan man börjar att jämnföra sig själv med deras kroppar. Personen/personerna på matrialet ska se så perfekta ut genom att ha finast hy, snyggats kropp och vara totalt as heta så man ska bli lockad att just den outfiten eller använda sig av den produkten.

Idag har det gått totalt för långt, när personer börjar svälta sig själva för att dom tycker att de ser fula ut och är totalt för feta. Därför tycker jag att vi på något sätt måste sätta stopp för detta och göra så ungdomar tänker en gång till om att dom personerna på materialet egentligen inte ser ut så från början. Snälla börja tänk om och istället för att svälta er så att ni mår dålig både fysiskt och psykist så träna er till en bättre kropp och ät sunt. Ni kommer att må så mycket bättre i slutändan.

Men först och främst ska du tänka på att du är perfekt precis som du är, ingenting kan ändra på dig!

 

google bilder

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]