Ridpasset 13/8 - Tammie

Hej, låg profil idag men nu kommer det ett inlägg.
 

Idag började ridningen igen och när jag kom dit läste jag at jag skulle ha Tammie♥
Började fixa henne och prata med några kompisar. Sedan när hon var klar så väntade vi till vi skulle in. Vi gick in när Morgoan ropade på oss och satte upp inne i ridhuset, sedan skrittade vi ner till smsbanan där vi skrittade fram och sedan började jobba och checka hjälperna osv. Flyttade undan med liten tvärning och la volter och ställde lite. Sedan började vi jobba igång dem och kollade hjälperna och gjorde samma sak som i skritten. Flyttade lite mer och mjukade upp dem i båda varven, sedan gjorde vi en övning där man vi red på en jätte stor mittvolt och en halvan skulle man tvära lite men endå framåt och andra delen ha en lung arbetsgalopp. Gjorde det i båda varven. Sedan galopperade vi lite lungt, sedan red vi och gjorde tempoväxlingar och kolla ur mjuka dem hade blivit osv, sedan skrittade vi hem.
 
Jag har ju inte ridit seriöst på hela sommaren så jag var lite ringrostig, Tammie kändes mjuk och fin, fick henne att arbeta sig ner och bli avslappnad men hon går ju och knäpper av och är orolig när det blir jobbigt. När hon också blir avslappnad blir hon seg så man måste hjälpa tillmed sätte osv, jag kunde ha gjort det mer för att hålla igång henne. Hon var samtidigt väldigt känslig och fin när allting funkade så jag längtar väldigt mycket till nästa gång jag ska rida henne.
 

Denna häst gillar jag skarpt! När man hittar alla knappar så jäklar vad fint hon kommer att gå!
Foto: Mammi 
Creed till min mamma som faktiskt aldrig har hållt i min nya kamera som försökte fota & filma lite.
 
Det finns bild & film om någon vill se?


Kommentarer
Postat av: Felicia

Skulle vara kul att se! :D<3

Fota/filma hon något på mig? :P

2012-08-14 @ 23:51:17
URL: http://konie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]