Dagens ridpass 20/8 - Tammie

Red Tammie idag och helt enkelt hade hon en dålig dag och knäppte av när det blev jobbigt. Annars var hon helt okej fin och gick bättre än vad hon gjorde sist.
 
Dem första 15 min efter framskrittning gick åt att få henne lugn och avslappnad genom att jobba och böja henne lite men hon släppte bettet och skakade på huvudet och det är ett problem som hon har.
 
När vi sedan gjorde några diagonaler så gick hon fint för höger skänkel men inte för vänster skänkel då hon kurrade bara ihop sig och släppte bettet.
Sedan gjorde vi en skrittpaus på några minuter.
Vi gjorde sedan en övning, där det gick mycket bättre fick rida lätt pågrund av att hon inte funkade när jag satt ner.
Hon svarade mer på skänkelvikningarna för vänster skänkel och jag fick henne mer runt min innerskänkel, hon började slappna va mer och i galoppen gick det betydligt bättre då jag väntade inne henne i galoppfattningarna.
 
Är helt okej nöjd idag, inget glänsar pass direkt men, jag gillar henne ändå!
Jag & Tammie, från ett gammalt pass | Foto: Frida Rydbjer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]