Dagens ridpass - President de Mai 23/4

Idag så red jag Presen igen. Han kändes mycket bättre från början. Han svarade bättre på hjälperna och var allmänt lugnare.
Jag valde att trava en bit och mamma sprang brevid och det gick super.
Sjukt skön trav, stor men ändå mjuk.
Sedan pratade vi med Kent P lite och han stog still och väntade jätte lungt. Gick sedan till gropen där jag skrittade några varv och jobbade lite med halter igen. Sedan valde jag att trava och det gick också super. Han var mjuk och jag kan säga såhär att hans trav är så skön att sitta ner (satt ner i kanske 7 steg) och tänkt på att han inte änns är bärig än!
Böt sedan till höger varv och gjorde samma sak som innan i skritten och travade sedan igång honom. Valde sedan att knäppa loss honom (mamma hade honom på lina) och travade i båda varven. Valde sedan att gå ut och trvav på rakt spår och det gick super. Travade ett varv runt stallet och sen bort på andra delen av stallbaken och sedan tillbaka och jäklar vad han gick iväg.
Han har gjort stora framgångar på bara en gång och på onsdag blir det en till ridtur och vi får se vad som händer då!
GRYM HÄST!
Visad bild men det är det jag har!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul att du är med i Dagens blogg hos mig! Kika in igen på fredag då vinnaren utsetts och håll tummarna tills det!



Kram!

2012-04-23 @ 21:13:26
URL: http://fridarydbjer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]