dagens ridpass - Gourmet 23/4

Han var grymt fin idag men jag red som en kratta i vissa tillfällen, tappade yttertygeln väldigt ofta och när jag ville få en högre form, då det känns som han är bara lång å låg hela tiden. Vissa gånger fick jag upp honom i en kortare och högre form och han stannade där i 7 steg och sen orkade han inte mer och la sig i höger handen och stretade jääätte mycket.
I början red vi fram lite själv i skritten flyttade i sidvärts, tagen bakdel och tagen framdel osv, han kändes guld och smidig. Började sedan att trava och det gick super och flyttade lite för skänkel i båda varven. Galopperade sedan i båda varven då vi ökade och kortade steglängden och tempot och han kändes jätte fin. Började sedan arbeta på fyrkanten och på läktarsidan så skolan man rida tagen framdel och på kortsidan släppa ut dom i lång och låg form sedan på andra långsidan plocka upp dom och göra ökningar. Han gick jätte fint i slutet på övningen då jag tappade innersidan helt och han fladdrade iväg och kändes allmänt jobbig.
Sedan red vi hörn linjer då man red upp på medellinjen och la en volt till motsathåll man kom ifrån den ställningen man hade på volten skulle man ha kvar i hörnlinjen och ha tagen bakdel.
Han gick helt okej men jag red som en kratta och det kändes som jag inte fick med bakbenen.
Annars gick det helt okej.
Morgans kommentar ungefär: '' Bra sist och följsamhet, tappade yttertygeln ibland men annars var det bra.''



Detta är faktiskt Gourmet på bilden, sökte på googel och då kom han upp.
Aja, den som tagit den hoppas det var okej att jag lånade den annars tar jag bort den.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej!
Jag är en tjej på 15 somrar som har ett stort intresse för trav och fotografering.

Här kan du följa mig och min häst B Sign. Även andra hästar som jag tar hand om på min fritid. Hoppas du gillar det du läser.
Läs mer om mig...

Kontakt: [email protected]